I Haderslev Kommune kan alle elever fra 0.-10. klasse bosiddende i kommunen køre gratis med de offentlige busser inden for kommunegrænsen. Det betyder, at elever, der enten går, cykler eller bliver kørt i skole af forældrene, også kan få et buskort. Både kommunen og vi som skole anbefaler, at alle elever har et sådant buskort.

Kommunen anbefaler det, fordi det vil give børn og unge mulighed for at komme rundt i kommunen til fritidsaktiviteter, kammeratbesøg og lignende., og vi anbefaler det, fordi det giver os endnu lettere adgang til at tage på små udflugter og ekskursioner med klassen inden for kommunen. Derfor beder vi om, at alle elever får et buskort. Skolens kontor står for administrationen. I forældre skal blot give jeres samtykke til Rejsekort / Rejseplanen – dette gøres via et link, som ligger på klassernes opslagstavler.

Elever, der er bosiddende uden for kommunen, kan søge om at få gratis buskort ved henvendelse på skolens kontor.