Adfærd, Kontakt og Trivsel
Det er vigtigt, at børn og unge trives og er glade for skolelivet. Glade og trygge børn og unge har lettere ved at være med fagligt og socialt i skolen. Er der børn, der mistrives, træder vores AKT-lærere til.
I trivselssamtaler hjælper de børnene med at finde de ressourcer frem, som de selv har. De får mod til at handle der, hvor de har mulighed for at ændre deres situation, og lærer at acceptere det, der ikke kan være anderledes. AKT-lærerne arbejder med trivselsgrupper, enkeltsamtaler med børn, sparring med lærere og pædagoger, og klasseindsatser. Såvel medarbejdere, som forældre og elever kan henvende sig til AKT-lærerne hvis de har spørgsmål til deres elevers/børns trivsel. AKT-lærerne vil i sin arbejdsgang på skolen, være synlig og tilgængelig for lærere og elever, med “base” i Trivselrummet.
Indsats møder
Hvis vi oplever, at et barn gennem sin adfærd eller verbalt giver os det indtryk, at han eller hun er i problemer af den ene eller den anden art, vil vi gøre vores bedste for at hjælpe med at få tingene til at fungere. De givne familier får tilbud om – eller kan selv bede om – et eller flere indsatsmøder, hvor barnets vigtigste lærere sammen med familien samt evt. en eller flere eksterne ressourcepersoner (skolepsykolog, sundhedsplejerske, fysioterapeut eller lignende) sammen taler om og finder frem til den bedst mulige løsning. Disse samtaler holdes på et værdsættende grundlag med henblik på at skabe den bedst mulige fremtid for barnet.
Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til skolens leder eller til klasselæreren.
Her finder du Haderslev Realskoles trivels- og antimobbestrategi samt handleplaner.
Haderslev Realskoles antimobbestrategi og actioncards-til-haandtering-af-billeddeling-til-foraeldre-haderslev-kommune