I 9. klasse afholdes en skolerejse, der ofte går til en europæisk storby, evt. Prag eller London. Skolerejsen er ofte på 5 dage og indeholder kulturelle og oplevelsesmæssige aktiviteter tilrettelagt efter lokaliteten.

Af aktiviteter/oplevelser på Prag-turen kan nævnes besøg i KZ – lejren Theresienstadt, besøg i drypstenshule i Bozkov, bådtur på Moldau med middag, seværdigheds rundtur i Prag, shopping i Prag, lifttur, rapelling, bridging, Monkeypark, Giant Swing, sommerbobslæde osv.

For den sidste klasse var rejsemålet London. Af aktiviteter/oplevelser kan nævnes den fantastiske musical Mamma Mia, voksmuseet Madame Tussauds, Science Museum og Camden Market. Flere elever tog på egen hånd bl.a. i London Eye og Chelsea fodboldstadion.

Prisen for rejsen kan variere alt efter lokalitet og indhold, men må maksimalt koste tre gange skolepenge. På en skolerejse bliver ”verden til et klasseværelse”, hvor man konfronteres med forhold, som ikke nødvendigvis er kendte og dermed er med til at udvide ens horisont både kulturelt og menneskeligt. Derudover vil fællesskabet og sammenholdet i klassen vokse på en skolerejse og være noget, der kan styrke miljøet i klassen fremadrettet.